معاونت مهندسی و نظارت

فعالیت های معاونت مهندسی و نظارت

          فعالیت های مرتبط با فناوری اطلاعات از اوایل دهه هفتاد با به کار گیری سیستم های مالی و اداری آغاز گردید و با پیاده سازی زیر ساخت شبکه و دیتا سنتر و راه اندازی سیستم های فنی مانند رکوردرها و سیستم نگهداری و تعمیرات در سال ۱۳۸۰ توسعه پیدا کرد. فاز بعدی توسعه فناوری اطلاعات در سال ۱۳۸۵ با پیاده سازی سیستم جامع مالی، اداری و پشتیبانی حاصل شد و در نهایت تشکیل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات با ساختار کنونی در سال ۱۳۹۰، تمرکز فعالیت ها و بلوغ سازمانی در این حوزه را به ارمغان آورد.

پشتیبانی مدیریت ارشد سازمان، به کارگیری پرسنل خبره و تعامل سازنده با سایر امورها باعث شده است این دفتر در کنار پوشش نیازمندی های فعلی، در راستای نیل به یک سازمان تمام الکترونیکی، فرهنگ سازمانی مطلوبی پدید آورد. بر این  اساس فعالیت های این دفتر به شش حوزه زیر تقسیم شده است : 

♦ سخت افزار           ♦ شبکه         ♦ امنیت اطلاعات         ♦ نرم افزار         ♦ ارتباطات         ♦ دوربین ها

سخت افزار

  • خرید تجهیزات
  • نصب و راه اندازی
  • سرویس و نگهداری
  • تعمیرات

امنیت اطلاعات

  • تهیه و بروز رسانی دارائی های اطلاعاتی
  • آنتی ویروس و بروزنگهداری سرورها و کلاینت ها
  • نظارت بر تراکنش های ورودی و خروجی
  • پیاده سازی ISMS

شبکه و سرورها

  • ایجاد زیر ساخت های شبکه
  • راه اندازی سرویس های شبکه
  • پیکربندی تجهیزات
  • نظارت مستمر بر دیتا سنتر
  • مدیریت کاربران و سطوح دسترسی
  • پشتیبان گیری از اطلاعات – زمان بندی، طبقه بندی و …
  • جمع آوری و نگهداری رخدادها – یکی از الزامات مسئولیت شبکه
  • راه اندازی و مدیریت سیستم مانیتورینگ – خطا یابی قبل از بروز مشکل برای کاربر
  • تحلیل عملکرد شبکه

نرم افزار

  • عمومی
    • مالی
    • منابع انسانی
    • کالا و پشتیبانی
    • اتوماسیون اداری
  • فنی
    • پورتال نیرو
    • نگهداری و تعمیرات
    • سیگنال
    • آمار و اطلاعات
      • تولید
      • سوخت
      • لاگ شیت ها

دوربین ها

  • راه اندازی
  • ذخیره سازی اطلاعات
  • سرویس و نگهداری

ارتباطات

  • تلفن ها – سیستم سانترال با امکان ثبت تماس ها
  • پیجرها
  • بیسیم ها
  • Voip
  • سیم کارت های سازمانی